Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
RPK Partner Sp. z o.o.
Znajdujesz się w: Oferta
Treść główna

Artykuł

Szanowni Państwo

Mamy przyjemność przedstawić Państwu ofertę dotyczącą administrowania Wspólnotami Mieszkaniowymi.

Na kolejnych stronach dokumentu prezentujemy informacje związane z proponowanym zakresem usług związanych z administrowaniem nieruchomościami.

Inwestowanie w nieruchomości to nasza specjalność, dlatego, jeśli oczekują Państwo najwyższej jakości świadczonych usług oraz pewnych i skutecznych rozwiązań, zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą. Bazując na zgromadzonej wiedzy i doświadczeniu, pragniemy zaproponować Państwu nasze usługi, ściśle związane z rynkiem nieruchomości.

Serdecznie zapraszamy do współpracy.  

Z poważaniem

Prezes Zarządu


RPK Partner Sp. z o.o. oficjalnie rozpoczęło swoją działalność w dniu 1 kwietnia 2017 roku. Jesteśmy firmą, która posiada bogate doświadczenie w zakresie administrowania Wspólnotami Mieszkaniowymi wyniesione z Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Złotoryi. 

Działalność nasza zorientowana jest na świadczenie wysokiej jakości usług w zakresie administrowania budynków Wspólnot Mieszkaniowych, zarówno tych nowo powstających jak i dla tych działających od dłuższego czasu zlokalizowanych na terenie miasta Złotoryi jak i najbliższych okolic.

Co nas wyróżnia:

Istotną cechą wyróżniającą naszą Spółkę na rynku Zarządców Nieruchomości jest jawność i dostępność dokumentów Wspólnoty dla wszystkich jej współwłaścicieli.

  • Zatrudniamy wykwalifikowanych zarządców, administratorów oraz specjalistów ds. rozliczeń wspólnot mieszkaniowych.
  • Pracujemy w oparciu o profesjonalny oraz licencjonowany program księgowy DOM wraz z dostępem do kartoteki on-line.
  • Dysponujemy własnym archiwum w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych przez nas dokumentów.
  • Dbamy o to aby administrowanie wspólnotami odbywało się w sposób płynny - na najwyższym poziomie. 
  • Współpracujemy z wieloma firmami świadczącymi usługi techniczne i instalatorskie i projektowe.
  • Posiadamy ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Zarządcy. 
  • Aby zagwarantować Państwu profesjonalną i rzetelną usługę, dbamy o stałe podnoszenie kwalifikacji naszego zespołu.

Administrowanie budynkami odbywa się na podstawie umów zawartych ze Wspólnotami Mieszkaniowymi, a prowadzenie usługi administrowania nieruchomościami odbywa się w zakresie trzech podstawowych etapów:

ETAP I - Przygotowawczy

  1. Przejęcie wszelkich dokumentów i informacji związanych z budynkiem.
  2. Sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania instalacji i ich zabezpieczeń, kontrola prawidłowości funkcjonowania urządzeń, w które wyposażona jest nieruchomość.
  3. Zbadanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości.
  4. Uzyskanie numeru NIP i REGON dla Wspólnoty Mieszkaniowej.
  5. Zawarcie w imieniu wspólnoty umów z dostawcami mediów lub kontrola wcześniej zawartych umów.
  6. Zawarcie w imieniu wspólnoty umowy o ubezpieczenie budynku.
  7.  Zorganizowanie prowadzenia księgowości Wspólnoty i rozliczeń z tytułu eksploatacji budynku.

ETAP II - Bieżąca obsługa 

A. Zagadnienia ogólne

  1. Podpisywanie i negocjowanie umów z przedsiębiorstwami dostarczającymi do budynku energię elektryczną, cieplną, gaz, wodę, usuwającymi nieczystości stałe i płynne, świadczącymi usługi telekomunikacyjne i inne.
  2. Prowadzenie książki obiektu budowlanego.
  3. Reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przed osobami fizycznymi i prawnymi, urzędami państwowymi, organami administracji samorządowej, pocztą, bankami.
  4. Obliczanie i obciążanie właścicieli kosztami utrzymania części wspólnej nieruchomości zgodnie z uchwałą właścicieli lokali.
  5. Udzielanie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń z tytułów wymienionych w pkt. 4 w zakresie dotyczącym ich lokali.
  6. Każdy z właścicieli lokali za pomocą wygenerowanego loginu oraz hasła ma dostęp do kartoteki on-line. Umożliwia to właścicielowi weryfikowanie swojego stanu konta lokalu (zaliczki, wpłaty, obciążenia), a także dostęp do informacji od Administratora oraz możliwość zapoznania się z uchwałami i oddania głosu na każdą z nich. Poza tym poprzez kartotekę on-line można dokonywać opłat na rzecz wspólnoty.
  7. Przedstawianie Wspólnocie Mieszkaniowej do zaakceptowania sprawozdania finansowego oraz opisu działalności merytorycznej za ostatni rok, w terminie do końca marca każdego roku.
  8. Wykonywanie na polecenie Zarządu Wspólnoty wszelkich czynności związanych ze zwoływaniem zebrań właścicieli lokali oraz powiadamianiem właścicieli lokali o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów pod uchwałą.

B. Księgowość

  1. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dla nieruchomości.
  2. Rozliczanie wszelkich poniesionych nakładów i kosztów związanych z nieruchomością wspólną pomiędzy wszystkich właścicieli proporcjonalnie do ich udziałów.
  3. Prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości.
  4. Przechowywanie i zabezpieczanie, a w stosownym czasie archiwizowanie dokumentów Wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości, a także sporządzanie lub zlecanie sporządzenia takiej dokumentacji odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami.
  5. Koszty prowadzenia księgowości pokrywa zarządca ze swojego wynagrodzenia.

C. Bieżąca konserwacja

  1. Bieżąca konserwacja nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz z innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej – dokonywana jest zgodnie z planem przyjętym uchwałą właścicieli lokali oraz uzależniona od dostępnych środków na rachunku Wspólnoty.
  2. Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji.
  3. Usuwanie awarii i ich skutków w nieruchomości, w razie konieczności przeznaczenia na te prace kwot większych niż wynoszą zasoby funduszu remontowego wymagana jest zgoda właścicieli lokali wyrażona w uchwale.
  4. Wykonywanie remontów bieżących zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali.

D. Obsługa bankowa

  1. Prowadzenie rozliczeń działalności bieżącej przez rachunek bankowy, założony dla Wspólnoty w wybranym banku.
  2. Prowadzenie oddzielnego konta na dokonywanie wpłat przeznaczonych na fundusz remontowy, w celu lepszego gospodarowania zgromadzonymi pieniędzmi.

E. Przeglądy techniczne

  1. Zlecanie i nadzór nad realizacją rocznych i pięcioletnich przeglądów budynku i instalacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego.
  2. Pomoc w planowaniu i ustalaniu priorytetów związanych z remontami nieruchomości.
  3. Sporządzanie preliminarzy remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki dokonania zaplanowanych prac.
  4. Bieżące informowanie zarządu wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania ewentualnych prac remontowych.

F. Fundusz remontowy

  1. Wysokość miesięcznej składki wnoszonej przez właścicieli na fundusz remontowy ustalana jest w formie uchwał, w zależności od potrzeb remontowych i stanu technicznego nieruchomości.

G. Windykacja należności

  1. Pobieranie i windykacja należnych od właścicieli lokali wpłat na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością, w tym kosztów remontu i utrzymania nieruchomości, poprzez comiesięczne wystawienie rachunków lub rocznych dyspozycji dotyczących miesięcznych wpłat.
  2. Naliczanie ustawowych odsetek za zwlokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności
  3. Dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień.
  4. Dochodzenie na drodze sądowej, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa, należności z tytułu kosztów, o których mowa w pkt. 1.

ETAP III - Długofalowe działania

  1. Ułożenie planu remontów dla nieruchomości.
  2. Organizowanie prac remontowych dla nieruchomości.
  3. Zapewnienie sprawnego usuwania awarii i skutków awarii na nieruchomości.

KOSZTY ADMINISTROWANIA

RPK Partner Sp. z o.o. pobiera miesięczne wynagrodzenie za czynności administrowania, które ustalane jest indywidualnie po zapoznaniu się z dokumentacją budynku i stanem technicznym nieruchomości.

Aby otrzymać dedykowaną ofertę na administrowanie nieruchomością Wspólnoty Mieszkaniowej oraz szczegółowy zakres świadczonych usług zapraszamy do siedziby Spółki lub do kontaktu telefonicznego bądź poprzez e-mail.

Wersja oferty w pliku pdf

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.